Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 28 februari 2009 20:45

Av Maria - 27 februari 2009 15:49

Hos mig blir saker gjorda bäst under stress.

När man inte har tid.

Har varit ledig, men är ändå nöjd att jag lyckts pricka av saker från "att göra listan".


Städningen tog väl större tiden av dagen.

Är inte riktigt klar men... 

Jag tar små pauser.

Att kolla lite på tv, kolla datorn kanske dricka lite kaffe.


Högar av saker flyttas från våningsplan till våningsplan.

Kommer mitt i alltihopa på nått annat jag ska fixa med.

Ingen organiserad städning, men anser att resultatet är det viktigast.


Eftersom jag är ensam hemma så får jag vara själv i mitt organiserade kaos, mycket skönt!



Av Maria - 26 februari 2009 17:17

Dax för att ta fram och plantera om pelargonerna.

Jag har haft dem nere i källaren på vinter vila.

Alldeles skäpiga och trötta...

De ser inte mycket ut för världen.


Lite grönt kan man ana.



Nu ska de stå ljust och jag håller tummarna.

Jag har skickat med mamma några också.

Har dåligt med fönster plats.

Mamma kan man alltid lita på! 

Av Maria - 25 februari 2009 17:29

  


Ofta säger man saker som: fånga dagen, lev som det vore den sista dagen i ditt liv..

Men alldeles för ofta så är det bara ord.

Vardagen rulla på och det finns så många måsten runt oss.


Men vi lever livet i pauserna.

När vi stanna upp och ser.

Tar en promenad ist för bilen och upptäcker hur fåglarna sjunger och knopparna på buskarna är på gång.

När vi vänder ansiktet mot solen och känner hur strålarna värmer..


Jag ska jobba på mina pauser.


Av Maria - 24 februari 2009 22:30

Idag har bredbandet legat nere av nån anledning..

Eftersom vi har telefonen genom det så har jag känt mig lite isolerad.

Fast vi har fyra mobiler i huset.

Vi bor ju ganska centralt också..

Konstigt hur det är.


Som jag tidigare skrivit så har jag inte haft dator här hemma så länge.

Den flyttade in tillsammans med mannen.

Det är bara ca 6 månader sen.


Men skulle ju kunna tro att det då inte vore så farligt att vara utan den några timmar.

Det första jag tänkte på var min blogg.

Vill ju lägga in nått inlägg varje dag..


Nu funkar det iaf.

13 åringen gick runt här hemma och var värre än jag.

"Jag är sugen på att sitta vid datorn" sa hon.

Jag förstår!


Hon flög ner för trappen till sitt rum när det börja funka igen.


Av Maria - 23 februari 2009 15:20

Jag är verkligen ingen bokmal.

Men ibland, väldigt sällan så dyker det upp böcker jag inte kan sluta läsa..



Denna bok av Håkan Nesser är den sådan.

Berättelse om herr Roos.


Blev på "lurad" av en telefon försäljare.

Mannen gillar inte när jag tackar ja till sånt, men den här gången är jag glad att jag gick på det :)

Av Maria - 22 februari 2009 12:41

Gårdagens resultat..


 

Har en stark känsla att det kommer bli en ny favorit.


Sonens egna design.


Ett enkelt halband med vit sötvattenspärlor till sonens lillasyster.

Av Maria - 21 februari 2009 21:02

Lovade sonen att äta på stan.

Men när vi tågade in slog det mig att det inte bara är sportlov här utan ner över också.

På något konstig sätt stannade alldelse för många just här, på sin väg till Sälen.

Det märkte väldigt väl!!!!!

Men har man lovar så har man.


Någon mat ro var inte att tala om.

Brukar ta med mat ut till parken brevid i vanliga fall.

Men med  7 grader kallt och snön som föll, kändes det inte som nån hit.


Kvällen såg ut så här...

Sonen som dansar till Melodifestvalen.

Vi testade några nya danser...

Verkligen jätte kul, än så länge är det inte töntigt att dansa med mamma..

Iaf när det bara är vi.


 Pärlade även mellan låtarna.

Sonen ska på dop i helgen, med pappan.

Så det blir halsband till honom och hans lilla syster!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards