Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 30 april 2009 16:33

Blev inspererad av mammas katter.

Vill också kunna sticka.


Jo jag kan, men resultatet blir inte så bra som jag vill...

Konstigt att maskor kan komma och gå.

Ena stunden 31 och andra 29, när det var 30 från början  :)


Fick denna fina korg av mamma.

Ser ut som en sån som ormtjusare har...

Men i min finns bara garn och stickor!


Av Maria - 29 april 2009 12:01

Just nu se det ut så här hos mig.

Potatisen ligger framme för att bli klara för potatis landet.


Försöker komma igång med mitt tecknande.


Av Maria - 28 april 2009 12:38

Min mamma har gjort de allra sötaste katterna.





Visst är det bara för gulliga?


ER

Av Maria - 27 april 2009 21:57

I kväll blev det City akuten för "tanten" med slangen ur ryggen.



Jag försöker tänka glada tankar, jag är inte så rolig att umgås med.

Tyvärr så går min frustration öven mannen.

Måste rycka upp mig!


Det ska jag nog fixa.


I helgen var mina jobbar kompisar på kyssning.

Det var meningen att jag också skulle hänga på.

Men läget är som det är...

Så jag stannade hemma.


Det är många saker som gör mig deppig.

Stora som små.

Har alldeles för mycket tid att tänka!


Nu ska jag inta soffan igen med en påse Turkisk peppar!

(jag har även gått upp några kg på kuppen)  ;)



Av Maria - 26 april 2009 12:56

Denna underbara tapet hänger i stugan.

Jag gilla verkligen kurbits och tillsammand med det dansande paret är den bara helt perfekt!


Dalablått kök, självklart!!


Söta kaffe koppar som redan fanns i stugan.

Kaffe smakar mycket godare i små kaffe koppar..

Av Maria - 25 april 2009 22:06

Dax att städa ur stugan efter vinter dvala.


Men det var mannen som skötte om det mesta....

Jag smet hem och tittade till katten!  ;)


Mattorna ute för vädring.


Jag drog mitt strå till stacken genom att planter lite.

Senare kom pappa förbi och hjälpte mig med potatis landet.


Av Maria - 24 april 2009 12:27

Har den där känslan man bara får när det är fredag.

Det är ett i  bubblande i magtrakten.

Nästan som det känns när man är kär!


Det lutar åt premiär grillning i stugan.

Mannen ska pilla på älskarinnan (båten) och jag ska nog bara sitta och lapa sol!

En bra bok och ett glas med vin.

Glömma alla bekymmer som gnager i mig.

Kan erkänna att man blir inte kaksigt rik när man inte jobbat på ett tag...


Men nu ska jag inte tänka på det och bara Njuta av den här härligt soliga fredagen!

Hoppas ni också har det bra.

En speciell tanke skänker jag till en viss god vän, jag tror du vet!  :)



Av Maria - 23 april 2009 14:02

Sonen är hemma med mig idag.

Inte kul att han är sjuk, men måste erkänna att det skönt att få lite sällskap på dagarna...

Det är lite långsamt.


Fick iaf samtal från läkaren idag.

Som jag fick veta tidigare var det små stenar kvar.

De ska komma ut den naturliga vägen, men slangen ska vara kvar en vecka till...   :(


 

Den febersjuka sonen var endast sugen på jordgubbar.

Men de var inte lika goda som de ser ut...


Vi tog oss an häcken vid vår uteplats.

Något måste man göra...


Men kroppen sa ifrån, så mannen för ta över när han kommer hem.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards