Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 31 december 2008 13:45

Önskar alla ett gott slut och ett gott nytt år!

Allt är klart till festen, nästan...

Lite fin lir bara men det känns bra.


Ska fotta mycket, bilder kommer så fort huvuvd värken fösvinnit! :)

Av Maria - 30 december 2008 13:55

I morgon smäller det..

Kalas för mannen.

50 personer kommer!

Vill att allt ska bli så bra som möjligt, så ibland stressar jag upp mig utan igentlig anledning...

Det ska vara blommor, ljus, manchaller, dekorationen, dricka, mat ,efterrätt.. osv osv

Men jag ska inte klaga det är inte bara jag som fixar det.

Får jätte bra hjälp av många!

Det är mannens fest men vill vara med och se att det där lilla extra blir till..  Det är som han säger att : för hans del räcker det med bord och stolar!


Jag varit på stan och letat efter gula blommor, inte det lättaste.

Inte riktigt säsong för det just nu.

Det är bättre när man inte vaet vad man vill ha!

Syster som är i grannstaden hittade på blommor.

Verkligen tur jag har henne!


Nu ska jag ner till lokalen och fixa lite.

Sen ikväll ska jag fixa lite överraskningar till mannen, är ju kul om han inte vet allt som händer..  hihi :)

Av Maria - 29 december 2008 13:20

Sonen fick guitar hero i julklapp.

Det är jätte roligt och jätte svårt.

Kul att sitta ner allihopa och spela.

Passar verkligen alla åldrar.

Finns olika nivåer så alla kan vara med.

Så nu är kvälls nöjet här i huset att spela gitarr!

 Långväga jul främmande fastnade också i gitarr träsket :)


Sonen kämpa på!


Av Maria - 28 december 2008 10:36

Fick en så härlig och ärlig bok i jul.

Matakuten!

Med inte bara recept utan också härliga kommentarer.

Hur det är att laga mat varje dag, komma på vad an ska äta, att alla ska bli nöjda och man ska hinna..

Tex Ge ungarna en varsin skalad morot för snabb lindring. Själv kan du ta en treo.


Det är tur att inte många dagar är så men ibland så inträffar det.. 

Dagar då bara allt kör ihop sig och man har bara ingen lust och absolut inte att laga mat.

Ett till exempel:

Ge ungarna en liten skål med chips- det kan de vara värda efter en sån här vecka. Själv är du absolut värd ett glas vin och några salta kex. 


Nu när det är jul lov och barnen är lediga sätts matkunskaperna på prov.

Att laga mat två gånger om dagen..

Som "tur" är jag inte ledig utan jobbar som vanligt.

Så mannen har det ansvaret, ganska skönt!

Men självklart hade jag gärna varit ledig och varit tillsammans med alla men det blir fler gånger.


Idag blir det iaf mamma scans köttbullar.  :)



Av Maria - 27 december 2008 11:27

Nu är  julhelgen över.


Känner att det är lite för mycket saker överallt här hemma.

Hade inte överdrivet med plats innan och nu med alla tomtar och barr överallt.

Och alla julklappar som man släpar hem!

Är jätte tacksam för allt jag fått, men det är mycket nu...

Hade en tanke om att för varje sak som kommer in innan för de här dörrarna så ska en ut.

Men än så länge så har det varit långt mellan tanke och handling..

Kanske ska ta tag i det nu.

För nu är jag så trött på alla saker!



Av Maria - 25 december 2008 23:16

Imorgon ska jag fira jul på riktigt.

Alltså med julklappar, samlade runt granen.

Tuggandes på chokad och smuttandes på varm glögg.

Det spelar ju ingen roll vilken dag det blir, bara att det blir.

Det viktigaste ändå att man är tillsmmans med människor man trivs med. Och om det är julafton, annadagen eller nån annan dag har ju igentligen ingen betydelse.




Av Maria - 24 december 2008 23:28

En perfekt jul..

Vad är det??

Man har ofta så många tankar hur man vill att  det ska vara hur det ska bli.

Alla förberedelser, kakor, glögg och pyssel..

Men hur blir det den den 24 ?

Jag har haft en bra och lång dag.


Nu ska jag lyssna på Winnerbäck, som mannen som mannen fått i julklapp.    

En underlig man med underbar musik.


Solen i ögonen.. det är precis vad jag har just nu!!

GOD JUL alla vänner!!

Av Maria - 24 december 2008 17:15

Jag önskar alla mina läsare en riktigt god jul!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards