Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 23 december 2008 11:09

Dan före doppare dan.

Det är idag det.

Jag håller på och städa undan min röra.

Ska verkligen att göra mitt bästa att inte dra fram massa igen.

Blir så impad på de som har sån ordning.

Men jag tycker ifs att min röra visar att jag tycker om att göra saker, pyssla och fixa..



Några kristyr änglar och tomtar.

Kanske i granen eller på godisbordet, jag får se..

Av Maria - 22 december 2008 15:58

Nu hänger den underbara misteln på plats.

Vissa saker kan jag bara inte vara utan under julen.

Riktig gran, jansson, stallet och mistel..

Finns nog någar saker till, men misteln vill jag inte vara utan.

Så nu hänger den i dörröppningen in till vardagsrummet, precis som den brukar. :)


Har även prov pussat under den och jag kan berätta att den funkade alldelas perfekt!

Av Maria - 21 december 2008 20:08

Var hem till mannens mormor.

En underbar dam på 80 +.

Sån som säger vad hon tycker och gör som hon vill..

En kvinna i min smak.


Tillhör en helt annan generation som kan sitta och prata hur länge som helst.

Om allt och ingenting.

Härligt att bara sitta och lyssna på alla historier.

Där blev det kaffe med doppa.

Och baileys.

Hon hade helt undebara glas!


Av Maria - 21 december 2008 09:30

Fjärde advent.


Det är konstigt att det går så tok fort jämt.

På onsdag är det ju dagen med stort J.

Har ännu inte ställt iordning godis bordet än, med ska nog fixa lite mer gott sen blir det bara att duka fram.

Köpte dadlar häromdagen.

Ska nog fylla dem med nå gott och sen lite choklad.

Kanske även lite knäck..

Men det brukar inte bli nå bra.

Vill inte att det ska bli så där stenhårda så det slutar med att de blir mjuka ist.

Jag försöker göra kul testet men misslyckas ändå.. inte illa! :)


Det är nog det enda som är kvar att fixa innan jul afton.

Det kanske blir en och annan julklapp som hinner pysslas ihop också. :)


Av Maria - 20 december 2008 17:24


Pysslade medans jag kollade på film: P.S i love you.

En riktig kärleks historia, ja ni förstår.

I dag passade den bra.

Andra dagar blir det bara så töntigt pinsamt.

Mannen låg och snarkade brevid.

Han ratade filmen totalt.

Är inte för köns indelning men det var nog en typiska tjej film..


Tre små hjärtan...


Och ett stort.

Av Maria - 20 december 2008 10:28

Självklar så ska hon ha bröstvårtor...

Så här kommer en mer uppdaterad version av ängel med former.


Av Maria - 19 december 2008 20:53

Ikväll är jag helt solo!

Måste säga att det är så skönt.

Mannen är på julbord och barnen har åkt.

Det var länge sedan jag vara helt solo en fredag kväll.

Det är ju skönt att vara själv när man kan välja det själv..

Sitter och zappar mellan tv kanalerna precis som jag vill.

 Mannen och jag har verkligen INTE samma tv smak.


Tar mig ett glas röd vin och bara slappar.

Men om sanningen ska fram så saknar jag barnen. 

Speciellt nu när julen närmar sig..


Men ikväll är det bara jag, tv´n, chips och ett glas med vin...


Av Maria - 19 december 2008 17:55



Här kommer ängel med former på begäran. :)


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards