Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 14 december 2008 17:50

Haft en jobbig dag på jobbet.

Men rolig! 

Helgerna är tyvärr alltid lite jobbigare.


Men idag kom stadens Lucia, så det var trevligt..

Lite tråkigt då de måste ha el ljus ist för levande.

Tar bort lite av charmen men annars går brandlarmet.

Det tar ju bort charmen ännu mer :)


När jag kom hem drog barnen och mannen i väg och åkte skriskor, jag stannade hemma.

Var alldeles för trött..

Men inte för trött för lite pyssel.

Hittade hönsnät i kaos källaren.

Efter mycke knop och knep lyckades jag få ihop ett hjärta. 

Satt på lite vita pärlor, jag blev nöjd.

 

Nu hänger det i vardagsrummet.


Av någon konstig anledning går det åt väldigt många glödlampor här hemma..

Så lampan funkade inte när jag skulle hönsnäts pyssla så det blev levande ljus.

Så mycket mysigare!

Av Maria - 13 december 2008 22:17

Vilken dag!

Varför har man (jag) så dåligt tålamod ibland?

Kan man skylla sitt dåliga humör på hormoner?

Är ju kvinna så det är ju något som ligger nära till hands...

Men är lite osäker om det verkligen är den tiden i månaden.

Har lite dålig koll.

Hoppas det, för då känns det mer legalt..  ;)


Något som är roligare.

En kär vän till mig har fått barn.

En liten flicka!

Är så glad för hennes skull!

Vi har varit vänner så långt tillbaks som jag kan komma ihåg.

Så ett jätte GRATTIS till den nya familjen!


Fina istappar från sonens fönster.



Var förbi på den lokala pärl butiken och handlade lite.

Så jag hann med att pärla lite innan jag åkte iväg till jobbet.

Av Maria - 12 december 2008 16:42

Är lite deppig idag.

Extra tråkigt när det är fredag och jag är ledig.

Allt känns drygt, även att tangentbordet  tog lite stryk av vin duschen....

Mellanslaget funkar sisådär.

 Måste verkligen ta i för att den ska funka!


Här kommer dagens pyssel:

Snart blir det fredags mys.

Hoppas det ska pigga upp mig. :)

Av Maria - 12 december 2008 13:29

Det har snöat hela natten och gör det fortfarande.

Helt underbart...

Av Maria - 11 december 2008 19:45

Som tradition så tittat vi på Soprano vid julen.

Mannen har fått alla boxarna i julklapp några år.

Nu har vi tittat klart på alla.

Så ska nog börja om från avsnitt 1.

Det vore jättekul!

Har inte sett det första, utan började att gilla det nån gång i mitten...

Typiskt mig:)


Idag blev det någar icke jul kort:

En lite suddig prinssesa.


Gillar mönstet på det här pappret.


Sen blev det en krans.

Med lingonris och äpplen.

Lite spretig blev den, ska nog fixa det..


Av Maria - 11 december 2008 16:33

Det märks att julen är på väg.


 Jag åker fortfarande hem till mina föräldrar och äter jul mat och allt som hör julen till.

Det är alltid mina syskon och deras familjer.

En gång började vi fundera på vart vi skulla vara om vi inte skulla vara hos dem..

 Det är ju ingen som blir yngre...

Det var en fråga vi inte kunde svara på.


Tillhör en generation som inte står och slavar vid spisen timme in och timme ut.

Vill att det ska vara enklare.

 Ok att laga mat till familen och gärna stor middagar.

 Men vid jul är det ju så mycket annat som ska fixas med.

 Men även  att umgås med nära och kära inte stå vid spisen och passa upp på "folk."

Fler ochfler köper faktiskt färdig mat.

 Inte alls farligt dyrt.

Och inte lika mycke disk..


Själv gör jag bara skinka och då bara griljera.

 Möjligtvis en jansson, för att det är så gott.

 Men annars åker jag bort och äter.

 Kanke har det väldigt bra. :)


Av Maria - 10 december 2008 22:11

När jag skulle  iväg till julbordet ville jag ha ett halsband som var lite juligt.. 

Men i brist på just det, dök jag ner i pärl lådan.

Där det är kaos.

Efter lite letande och fixande blev jag tillslut nöjd!


Lite lagom juligt.

Det var jätt kul.

Tror att jag äntilgen har fått  lusten tillbaks :)

Det var många som ville köpa liknande, så ska nog sätta igång.



Julbordet var väl inte så juligt som jag ville.

 Men mätt det blev jag.

 Kanske ska ta en samarin innan jag kryper till kojs..


Fint med istappar...

Av Maria - 10 december 2008 15:10

Ska på julbord med jobbet idag.

Det ska bli så himla trevigt och GOTT!

Alla har fått ledigt.

Det är inte så ofta vi kan hänga på allihop, därför är det xtra kul.

Och att man kan träffas utanför arbetsplatsen.

Vara mer privat.

Jag är ju inte den som är den.

Pratar om både det ena och andra med mina kollegor.

Men visst blir det annorlunda så här.


Hoppas att det är ombonat och fint så jag får den där julstämmningen.

Det är ju nästan halva grejen.

 Så hoppas jag även på lite insperation.

Kanske tar med mig kameran, få se.

 Jag är ju ingen väsk människa utan lägger allt i fickorna ist.

 Den tar lite plats så får se hur jag gör...


Nu ska jag ägna mig åt att hitta rätt kläder.

En kvinnas största bekymmer ;)

Får ju inte sitta för tajt om jag ska få i mig allt gott!!!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards