Alla inlägg under december 2010

Av Maria - 25 december 2010 11:44

I år blev det knäck och annat godis i två omgångar.

Men tar det som att då har jag lyckats göra gott godis.

  


Provade med olika smak sättningar.

   

Saffran.


   

Mandarin.


   

Pepparkaks krydda.


Gott blev det! 

Av Maria - 21 december 2010 13:50

Nu är misteln på plats och fritt fram att pussas!

    

Av Maria - 20 december 2010 09:21

Skrev tidigare om att det inte är så kul att blogga om vårt pepparkaks bak utan bilder.

Nu med min nya leksak har jag fottat skapelserna!


    

Minstingen ville ha en skej ramp, med brädor och gubbar..


      

Andra killen ville ha en hockey rink.


Jag tror faktisk jag hade roligast att snickra ihop kreationerna!

Av Maria - 19 december 2010 21:21

Mannen min är inte så mycket för pyssel, om det inte gäller fiske.

Då pysslsa det så mycket det går!


Men när julen nalkas så blir även han lite pysslig.


Det är som att under julen så har alla "sin" grej.


Mannens "grej" är att lägga in sillen.


  


Men i år har han även gravat lax.


Under en fiske tur fick han upp en fin lax.

Jag och tonåringen ville ha ett smakprov med en gång.

Men fick tålmodigt vänta.


Nu ska den gravas..


  


Gött ska det bli!


Vad är din grej?????


Av Maria - 18 december 2010 23:28

  

Det var sonens påhitt.

Han var så pyssel sugen en kväll och det resulterades med fina garn hjärtan.

Hjärtan av vanlig karton papp, sedan vira vanligt garn runt.

Så enkelt och så snyggt!


Min pyssliga sida har han nog ärvt!   

Av Maria - 17 december 2010 08:58

Mitt lilla hjärta åker idag och kommer åter efter jul.

Det gör att jag inte tycket julafton är det viktigaste längre.


Julen är lång, så lång som man vill att den ska vara.


Personligen tycker jag att julen är som bäst innan.

Pysslet och förberedelserna.

Och självklart all väntan och längtan!


Sen när mellandagarna kommer, är julen det sista jag tänker på!



  

Av Maria - 16 december 2010 16:08

Eftersom jag varit så himla snäll gav jag mig själv en julklapp.

Jag tyckte tom att jag kunde få den lite innan.

För jag vet ju hur svårt jag har att vänta..   




  

Av Maria - 7 december 2010 21:08

Julen kommer mer raska steg.

Men bloggandet ligger på is!


Jag har så mycket pyssel på G.

Men Kameran är på villovägar.


Jag tycker inte att det är speciellt roligt att läsa om pepparkaks skejt ramp eller is hockey rink utan bilder... ELLER?


Insperationen har kommit åter, om ändå stötvis.

Är den här!

Ingen är gladare än jag!


Julen kan råda bot på det mesta..


Ska leta vidare efter kameran, under tiden får det nog bli inlägg utan kort.


Men jag har hört att tomten kommer med en ny telefon till mig.

Kanske kan använda den som kamera?



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards