Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 26 mars 2009 09:31

Nu har jag provat nya stämplarna.


Sonen gjorde ett sånt fint. 

Framsidan.

 Baksidan, jag blir bara varm i mitt hjärta!


Sen var jag bara tvungen att ta med den här underbara glassen.

Nu är våren välkommen!

Av Maria - 25 mars 2009 22:20

Hade jätte trevlig besök av en kär vän idag.

Kul att sitta och babbla en stund.

Annars så grubblar jag ganska mycket, helt i onödan.

Men svårt att styra..


Resten av dagen han jag legat ner bäddad i soffan.

Precis när jag känner mig bättre så tar jag ett steg bakåt igen..


Var iaf på rtg idag.

Hoppas på snabbt svar.

Hade en tanke att åka till Åre på söndag!

Tänkte att det skulle bli så.

Har varit planerat sen länge, tänker inte låta en liten sten sätta stopp för det. :)


Himlen är härlig blå.


Sonen är extra gosig.

Av Maria - 24 mars 2009 11:23

Börja känna att mitt pyssel sinne börjar växa till liv.

Det måste ju vara ett friskhets tecken om nått.

Men i mitt fall är det ju långt mellan tanke och handling, nu är det segare än vanligt..


Kollade på Philofix igår igen.

Hon gjorde stört snygga tofflor av filt.

Verkade inte alls svårt, och tog inte heller lång tid.

Filt är ju även ett super bra material, speciellt när jag någon symaskin...


När jag orkar mig ut på stan ska jag ta tag i det.

Eller ännu bättre söka på nätet!

Det är en riktigt bra manick :)


Annars sitter jag och klurar på påskkort.

Köpte ett gäng med stämplar tidigare, några med påsk motiv.

Ska nog klura vidare..

Av Maria - 23 mars 2009 08:24

Jag tycker min situation inte är så kul.

Nu är jag ju opererad och det är ju klart.

Men saker som  läkare säger sätter griller i huvudet på mig.

Ska tillbaks på röntgen och kolla hur allt står till


De pratade om att njuren kunde vara skadad eftersom jag inte kände nån smärta.

 SUCK!!!

Vad innerbär det?

När man ligger där i sin sjukhus säng så vet jag inte vad som händer.

Men när läkarna har lämnat rummet så kommer alla frågor..


Systers reaktion på det hela var att jag kunde få en njure av henne.

Då blir man glad i hjärtat.

Men varför ska jag ha två och hon bara en :)


Om man sätter allt i perspektiv så är det här väl inget.

Jätte stort för mig, så klart.

Men tjejerna somm jag delade rum med på lassaretet, det är kämpar!

Så himla goa och trevliga.

Frågar och bryr sig om vad lilla jag varit med om.

Då har de cancer, opererade flera gånger och multisjuka.

Då kans min lill åkomma ganska fånig..


Men nu är jag ju fånig och tankarna snurrar i mig.

Nu är jag iaf så pass pigg att jag kan skriva av mig.

Det var inte möjligt för några dagar sedan! 


Bätter och bättre :)

Av Maria - 22 mars 2009 09:35

Vackra tulpner.


En skälk med tre knoppar.


En fin hink.


Full med godis.

Men nu är den bara halvfull :)

Av Maria - 21 mars 2009 09:31

Ni som följer bloggen har nog märkt att är lite si och så med inläggen.

Mår fortfarade inge vidare.

Men gör ett tappert försök vid datorn.


Mamma var här med blommor igår, det brukar alltid pigga upp.


Gillar även krukan som var till.


 

Nu väntar jag på att bli pigg!

Av Maria - 19 mars 2009 19:22

Jaha då var jag hemma igen...

Vistelsen på lasarettet blev längre än väntat.

Njurstenen var större och operationen längre.


Då fick jag vara kvar över natten.

Inte så jätte mycke sömn med fem rumskamrater.


Men nu är jag hemma och mår sisådär.

Stoppar i mig tabletter och önskar att det snart är över.


Nu är det vila som gäller.

Mannen säger att det är ju nått jag verkligen är bra på ;)

Av Maria - 17 mars 2009 09:36

Att uppskatta det man har, tänker man inte jämt på.

Det som finns där mitt framför näsan har en tendes att inte bli uppmärksammat så mycke som det borde.

Hälsa, familj och kärlek


Man tar saker för givet, det som är viktigast.

Det som man inte vill leva utan.

Ganska underligt...


Imorgon bitti åker jag in för operation.

Det är ju en liten operation och får komma hem samma dag.

Men ändå så känns det lite nervöst.

Att bli sövd är inget jag har varit med om förut.


Jag är så glad att mannen följer med.

Fast än han inte kan vara med hel tiden, så känns det enormt skönt att ha med någon som man kan lita på.

Min stora kärlek!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards