Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 16 mars 2009 15:29

Det blev en mobil av fjärilarna.

Populär av lilla söta tjejen som fick den.

Världens sötaste 3 månaders unge :)


De matchade också..


Även Fruttis blev en stor idol av mobilen!


Av Maria - 14 mars 2009 16:29

 


Åsas kaka.

2dl socker

2 ägg

2dl mjöl

2tsk bakpulver

1dl vatten


Vispa socker och äggen.

Blanda i mjöl, bakpulver och vattnet.

I ugn ca 10- 15 minuter på 175 grader.


Glasyr

1 ägg gula 

1dl socker

50g smör


Värm i kastrull, ej koka.

Blada sist i 1msk vaniljsocker.

Häll över kakan.


Idag hade jag på strössel, annars kan man ha nästan vad som hellst.

Eller inget alls :)


Njut!!

Av Maria - 13 mars 2009 16:08

Här kommer lite kort.

Så enkelt och så himla kul.

Alltid mycket uppskattat när man ger bort saker man gjort själv. :)







Av Maria - 12 mars 2009 19:18

Godas just nu.

Kunde inte riktigt låta bli ;)

Det slank ner en när jag var till affären.

Har gjort det lite för ofta på sista tiden. 

  MUMS!!


Av Maria - 11 mars 2009 09:40

Barnen i skolan och mannen på jobbet.

Då sätter jag på datorn och kolla runt på bloggar.

Häller upp en påtår kaffe och bara slappar.


Efter det så sätter jag mig vid tv´n.

Zappar runt..

Sitter och syr lite.

Inget speciellt, utan lagar vantar.

Det blir inte snyggt men de blir hela igen.


Det av väldigt avkopplande att sitta och sy.

Tänker på min mamma som ofta handarbetade på kvällarna när jag var liten.

Kanske det är just därför jag tycker det är så skönt.


Mamma är lik sin mamma :)


Av Maria - 10 mars 2009 15:40

Det här var kul...

Mera vår känslor medans snön faller ute.


Av Maria - 10 mars 2009 09:36

Kollade på Philofix på Bompa igår.

Var väl vissa protester från sonen, men jag fick igenom min vilja.

Hon gjorde fina fjärilar så jag ville testa..


Fina vår färger.


Fina, undra vad jag ska ha dem?


Av Maria - 9 mars 2009 11:10

Jag kom av mig mitt i pysslandet.


Läkare från urologen ringde, berättade att jag måste komma in för operation.

Nästa vecka fick jag tid.

Det är ju jätte bra att jag får komma så snabbt.


Men jag trodde inte att det skulla bli nå operation utan tyckvågs behandling.

Lite läskigt är det, att bli sövd.

Mannen har lovar att följa med mig.


Trodde inte att det var så illa. 

Klart jag har ont av och till.

Förra veckan hade jag ganska mycke problem.

Men jag tycker inte att det är så farligt..


Jag trodde inte att röntgen skulle visa nått.

Kände mig nästan lite fånig när jag låg där och blev undersökt.

Skönt att jag tog tag i det.

Annars skulle mina njurar inte må bra alls!

De är ju väldigt bra att ha :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards