Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 31 januari 2009 10:42

Jag är hemma hos syster yster.

Fick lilla o´s sovrum, vilken ära.

Han har en fin vägg måning på sitt rum.

En grön stor fin elefant.


 

Springskorna åkte på och syster förvandlades till en personlig tränare.

Det var jobbigt men ack så nödvändigt.

Vi tog en vända på språret och sen lite styrka.

Skönt med något som inte tvekar att säga åt mig att kämpa mer...

Det behövs!

Av Maria - 30 januari 2009 15:00

Rea på hela stan men inte hitta nått..

Hur är det möjligt?

Jo jag hittade faktiskt en tröja tillslut, 50% rabatt.

Men en det var mer en "alldaglig tröja".

Skulle varit kul med en "gå ut tröja".

Ska på fest i helgen..


Tänk att jag aldrig tycker att jag har nå kläder.

Hela garderoben full, men inget att ha på sig.

Det är ju otrolig!


Ska nog ta ut alla mina kläder ur garderoben, rensa och lägga in dem igen.

Jag tror att jag kommer hitta käder jag glömt bort att jag hade.

Måste ju erkänna att i min garderob är det lite kaos i.

Inte nån större skräll    :)

Av Maria - 29 januari 2009 21:32

Så här fin kan en tordag eftermiddag vara. :)

Av Maria - 28 januari 2009 11:31

Jag köpte min köks soffa begangnat.

Skulle måla den vit och fick för mig att jag skull spray måla den.

Hade sett på inrednings program att det var så enkelt..


Så jag la faktiskt ut plast på golvet och slipade av det värsta.

Och börja  spraya och spraya.

Det var lite klurig men efter ett tag fick jag ordning på det, tyckte jag.


Men när mannen klev in genom dörren undrade han vad jag sysslade med!

Det var en dimma av vit färg i hela undervåningen.

Jag hade inte märkt så mycket av det, var inne i mitt arbete.

Tyckte inte att det var så farligt.


Efter det hade det mesta här hemma en vit hinna på sig..

Tog ett långt tag innan jag fick bort allt, om det nu är borta?


Baksidan bliv inte helt täckt, för färgen tog slut.

Tänkte att jag ska ju ha den mot en vägg :)


Jag är nöjd med resutatet.

Nu har jag precis bytt tyg.

Den innan hade fått en dassig vit färg med div fläckar!

Av Maria - 28 januari 2009 09:00





Av Maria - 27 januari 2009 12:05

 

Bland det godaste som fanns när man var liten, även nu när man är stor.

Är ny bakta kanelbullar med ett glas kall mjölk.

Minns när jag var liten och mamma hade bakat bullar tills man kom hem från skolan.

Så idag får barnen nybakta bullar när det kommer hem :)


Av Maria - 26 januari 2009 15:14

Sonen följde med en kompis hem från skolan, så jag fick ta en promenad hem igen.

Väl hemma tänkte att nu har jag ju väldens tid att pyssla!

Tid som jag inte räknat med.


Så det blev kortet ovan..

Sen tog det stopp, tvär stopp!

Tusen tankar och idéer som bubblar i mitt huvud och resultat 0.

Så himla matt på mig själv.

Men det är väl bara att acceptera.


Tror jag lägger mig på soffan och slappar ist.

Tror att idéerna kommer till mig då........     ;)

Av Maria - 26 januari 2009 10:06

Köpte block idag.

De såg tråkiga ut.

Så jag fixade till  dem! :)

Före


Efter..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards