Alla inlägg under januari 2009

Ord

Av Maria - 13 januari 2009 19:47

 


Den mysigaste stunden på dagen är nog när det är dax att natta sonen.

Vi läster alltid en saga.

Förut var det jag som läste för honom.

Nu för tiden så läser vi lite för varndra.

Det är så kul att han lär sig att läsa.

En helt ny värld öppna sig.


Som när vi gick på stan idag skulle han stanna och läsa på alla skyltar... Tidskrävande men väldigt kul!

 Att de där konstiga krumelurena blidar ord.

Ord som verkligen betyder saker!


Med ord blir världen större!



Av Maria - 12 januari 2009 13:06

En ram i guld får pryda väggen upp i trappen till en ny målade hallen.

Jag hittade den nere i källaren.

Tror jag målde den här för ca 10år sedan.

Har aldrig blivit mer än just målad och sedan fått ligga i nått hörn och samlat damm.


Men jag tycker den gjorde sig bra på den vita väggen.

Resten av familjen är nog inte beredda att hålla med..

Men vad gör det :)

Av Maria - 12 januari 2009 09:06

Efter ett långt lov är barnen åter i skolan och vardagen börjar ta form.

Det är himla skönt med varadgen.

Helg i all ära, men när allt flyter på...

Alla vet vad som förväntas av dem.

Det är en trygghet och det är skönt.

Visst är det så att det sällan går raka vägen.

Några dikes körningar blir det.

Fem i familjen...

Det vore ju underligt om allt var tipp topp hela tiden.

Men när vardagen är här är det enklare.


Enklare med regler och vad som gäller.

Jag tycker om när det är lite ordning och reda på rutiner..

När man ska sova och när man ska äta och när man ska gör allt det där andra :)


Det är skönt!

Av Maria - 11 januari 2009 12:52

Projekt hallen fortsätter. 

Det är  jätte kul när man ser stor förändring så fort!

Blir mer och mer nöjd med det vita.

Har en konstig utbyggnad brevid toalett dörren.

Har varit en garderob där innan och några rör som gick i den fick vi lov att bygga in..

Med vi menar jag mannen.

Den blev intapetserad.


Nu känns toa dörren inte allt för fin.

Funderar på att måla det yttre vitt och tapetsera inne i.

Måste nog fundera lite till ;)

Av Maria - 10 januari 2009 18:51

Idag dammade vi av penseln och tog tag i målningen på övervåningen.
Det blev lite vägg målning först.

Några självporträtt.

Sonen med penseln i högsta hugg..


Mannen tog hjälp av rollern.

Och det blev vitt, jätte vitt!

Måsta fixa nå fin konst som bryter av all de vita!

Av Maria - 9 januari 2009 16:57

 

Jag har skaffat mig en ny leksak.

Jag är inte så pryl galen men en ny mobil får mig alltid på bra humör!

Nu vet jag vad jag ska syssla med ikväll ;)


Jag köpte den av en go vän till mig.

Men den är helt oanvänd.

Jag gillar NOKIA väldigt mycket..

Har svårt för alla nummer mobilerna heter, men den här heter iaf Nokia 3120 classic.

Av Maria - 9 januari 2009 13:50

I mitt jobb träffar man alla sortes människor.

Vissa glömmer jag bort lika snabbt de gåt ut genom dörren.

Medans vissa alltid kommer finnas i mitt minne och även i mitt hjärta.

Det var en underbar dam som hette Elsa.

När livet inte känndes så kul och man frågade hur det var svarde hon alltid: piss, skit och hackkorv!

Jag tyckte det var en rolig sak att säga.

Jag har själv aldrig smakat hackkorv men nått säger mig att det inte är nån större hit.

Ivarje fall inte för Elsa.


Idag om någon skulle fråga mig hur det är skulle jag svara: piss, skit och hackkorv.

Såna dagar kommer!

Men i morgon är det en ny dag..

Av Maria - 8 januari 2009 20:38

Mycke skriverier för ett par gardiner!

Men nu är det uppe.

Jag är nöjd!

Det blev varken nya gardiner eller hissgardiner.

Utan några som låg långt ner i lådan.

Ett par som jag handlat på Åhlens för några år sedan..

Snart vår i hela huset!


Ute lyser ljuslyktan i is..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards