Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 8 januari 2009 10:12

Zappade mellan kanlerna i går och hör och häpna så hamnade jag på stv2.

Det händer nästa aldrig att jag hamnar på svt kanalerna.

Isf kunskapaskalen.

Men här var jag och ville inte för allt världen byta.

Jag hade snubblat på en konsert med Robyn.

Hörde en på bil radion för inte alls länge sedan, men när bil turen var över glömde jag bort att fortsätta lyssna när jag kom in.

Men nu hade jag fått en ny chans..


Tycker hon är en helt makalös tjej, hur hon har lyckts!

Viken skön musik hon gör. 

Tror jag att jag känner lite extra pga vi är jämn gamla.

Jag minns så väl 1995 när hon kom med sin lår : Do you rilly want me.

Vad jag lyssnade till denna låt.

Jag var 16år och hela livet framför mig.

Min bror hade alltid de senaste skivorna och smög ofta in på hans rum och lyssna och försökte lära mig texterna.

På den tiden folk köpte cd skivor :)


Sen var det en sommar jag nästan bara lyssnade på hennes musik.

Låg på stranden och lyssnade, var jag än var så blev musiken ett sällskap. Ett riktig trevlig sällskap!


Av Maria - 7 januari 2009 15:50

Fick en ny mössa av mannen.

Valde den här gången att använda en lite mer diskret färg..

Före


Grå, men lite tråkig..


Så det blev ett hjärta på.

Den är otroligt skön och snygg.

Även så enkel att göra..

Det gillar jag!

Av Maria - 7 januari 2009 11:09

Det var otroligt ljust i vardagsrummet när jag kom ner imorse..

Det här att vara utan gardiner kanske inte är nån dum idé.

Jo jag ska fixa det.. ska bara :)


Är nog inne på vår hållet.

Har en förmåga att köpa nya gardiner när jag ska byta.

Åker till den billiga affären i stan, då kostar det inte mycket.

Var lite inne på att hänga upp hissgardiner, har haft panel så länge.

Men då måste jag handla nån annanstans eller beställa från nätet.

Då  måste jag även mäta fönstrerna.

Ska fundera vidare på det....


I köket har våren kommit iaf.

 

med söta rosa blommor

Vackert värre!!


Fina tulpaner på skrynklig vår duk...

Av Maria - 6 januari 2009 10:03

Jag har tagit ner julgardinerna, men nu kan jag inte bestämma mig..

Ska jag sätta upp ljusa vår gardiner eller lite mörkare?

Tycker ju inte att våren är här men det skönt att få upp dem.

Inte så himla kul att stryka gardiner..

Och mörkt blir ju just mörkt.

Det är inget jag eftersträvar nu!


Så för tillfället hänger det inga gardiner alls hos mig.

Och ingen matta på golvet,för den blev full med glas och väntar på att bli skakad.

Men ett kyligt väder komm imellan så den står översnöad på altanen.

Det låter som ett kalt vardagrum men det känns ganska skönt efter julens all pyssen och pynt.


 

Granen är det enda spår kvar av julen.

Den barrar OTROLIGT mycket, så den har nog inte så lång tid kvar heller..


Det kommer in mycke ljus när det fattas gardiner..  :)



Av Maria - 5 januari 2009 15:35

Julen är som en gammal god vän.

En sån som kännt sen man var riktigt liten..

En som har flyttat från staden och man träffas inte så ofta.


En gång om året kommer den på besök.

Man fixar och donar så allt ska var så bra som möjligt när dagen kommer och den gamla vännen är här.

Man förbereder mat och planerar allt man ska bjuda på.

Städar, fejar och pyntar.


Och när dagen kommer är det fest! 

Man skålar och äter gott.

Delar ut presenter och bara njuter att vännen äntligen är här.


Dagarna går och man bara njuter av varandras sällskap.

Vad skönt att ha dig här!

 Som en god vän, man behöver inte säga något utan man känner varandra utan och innan.


Men sen kommer den där dagen man bara känner att nu vore det att skönt att åter gå tll vardgen.

Jätte kul att du var här men, granen barrar, tomtarna är fulla av damm och det vore skönt med lite yta igen.

Du tar för stor plats..


Inge illa menat, men jag tror att min älskade vän också börjar längta hem.


Så man tar en långt farväl, du har verkligen satt dina spår medans du var här.

Och nya minnen som för alltid finns i mitt hjärta.

Och nästa gång du kommer har vi nya historer att skatt åt..


Tack för den här gången kära jul, men nu tar jag farväl.


Av Maria - 4 januari 2009 14:37

I dag är det mannens födelsedag.

Och jag jobbar, hela dagen, typiskt!

Hade kunnat tagit ledigt,men tänkte inte på det tidigare.

Försökte få tag på nån vikarie på fm, men det lyckdes inte.

Det går ändå men, men..


Är iaf hemma några timmar och lagat födelsedags mat.

Köttfärsbiffar med feta, oliver och soltorkade tomater.

Till det blev det potatis mos, gott!

Men jag har en förmåga att verkligen röra till i köket!

Det ser verkligen ut som ett bombnedslag..

Mannen är och röjer efter mig nu.

Tänkte jag skulle göra det sen men han kunde nog inte vänta :)

Lite glad är jag för det..


Till efterrätt blev det blandade frukter med smält vit choklad på!

Kan verkligen rekomenderas.

Jag hade kiwi, äpple, vindruvor och jordgubbar.


Idag har vi över 20 grader kallt här.

Mina näsborrar frös till is när jag bara gick till bilen i morse!!

Då är det kallt.


 Klar blå himmel och 20 grader kallt

Av Maria - 3 januari 2009 19:55

Vackra blommor från festen..

Av Maria - 3 januari 2009 16:46

Har spenderat lördagen på jobbet.

Men vet inte riktigt vad jag tycker det är för dag..

Alla helger röda och vanliga bara smälter ihop till en rörig massa.

Nu vet jag nästan inte vad det är för dag.

Det ska bli skönt när skolorna sätter igång och det blir som vanligt igen.

När en onsdag är en onsdag och en söndag är en söndag :)


Mannen spendarade dagen på isen, fiskandes såklart.

Det blev några fina fiskar och den största sparade han.

Nu blir det smör stekt abborre.

Mums!


Försökte ge fruttis lite fisk, men det blev inte så uppskattat..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards