Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 31 juli 2009 15:06

Min stickning blev det inget med.

En tvättlapp med hål i..


Mammas verk inspererade mig, men har accepterar att just nu är det inte min grej.

Fast hon gjort sitt bästa för att hjälpa mig!

Av Maria - 30 juli 2009 20:56

...för mig idag!

Jag är 30 år!


Vilket firande, hela dagen med några små pauser bara.

Väldig välbehövliga..


Jag går inte runt i klänning hela dagarna och är trevlig jämt.

Men idag var en sådan dag.


Uppvaktad till tusen och underbara blommor.



Tårtfatet blev tomt..

Och  jag fick en tv till sovrummet.


Sonens kommentar var:

Nu får vi aldrig se mamma!


Ja det kanske är så..

Med både tv och dator i sovrummet!!



Av Maria - 29 juli 2009 19:35

I morgon smäller det, då krävs det lite gott så man står sig en hel dag!

Så jag har hållt ugnen varm och bakat som en tok..


Många tror att jag är en ordningsam människa.

Vad de har fått det ifrån har jag verkligen ingen aning..


Det är nog det sista jag är!

Så recept ska man följa lite sisiådär..

Har man ungefär mycket i smeten så blir det nog bra.


Är den för tjock tillsätt vatten.

Är den för tunn tillsätt mjöl, funkar oftast! :)


Och det bästa av allt..

 Orkar du inte så finns det på påse!



Av Maria - 28 juli 2009 21:53

Salta pigviner.. det är gott det! :) 

Av Maria - 27 juli 2009 20:26

Idag kom det!

En av mannens berömda ryck..

De kommer inte ofta, men när han väl kommer är han ostoppbar!


Tonårs tjejen gjorde faktiskt vågen när hon förstod var som var på gång!


Garderoben i stora sovrummet har haft många skepnader..

Garderob först såklart, sedan gjodes den om till ett säng loft som sonen hade när han hade rummet.

Efter det när jag och mannen flyttade in var tanken att det skulle bli ett bra förvarinsställle för tex vinter kläder.


Men ist låg det mest leksaker, tidningar och kläder i en salig röra!


Vi har pratat länge om att det skulle bli bra som data hörna.

Eftersom datorn har stått i vardagsrummet, inte den mest ultimata platsen!


Men att det skulle bli så här bra trodde jag aldrig!

Fattas lite piff bara.


Nu önskar jag nästan att jag hade mitt alldeles egna pyssel rum här ist! :)


Renoveringen i full gång..

Mannen ser ganska nöjd ut!

Hyllor ska upp..

Nöjda killar! 

Av Maria - 26 juli 2009 12:18

Ny dag och ny ork

Vet inte riktigt vart jag ska hitta den.

Den borde ju finnas här någonstans..


När livet känns surt, känns allt surt.

Det ena drar med det andra.

Som en ond spiral, hur tar man sig ur?


Efter operationen hoppas jag att jag kan hitta tillbaks till mig själv!


Jag längtar efter henne! 

Av Maria - 25 juli 2009 10:25

Det var inge nattliga äventyr jag var ute på igår men iaf kvälls äventyr..

Slangen började att läcka och begav mig till två akut mottagningar. Eftersom den första inte var till någon hjälp alls..


Fick iaf hjälp tillslut och allt skulle väl varit bra igen.

Det är det väl igentligen.

Förrutom att jag känner mig helt och hållet slut.

Min ork är helt borta!


Mindre än en månad kvar, men det kunde lika gärna varit år.

För det är precis så det känns nu!





Av Maria - 24 juli 2009 09:50




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards