Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Maria - 18 januari 2009 15:48

Dagen spenderades på isen.

Vi gick upp tidigt och hoppades på fiske lycka.

Det var kallt och blåsigt.

Jag är ofta fysen när jag är ute.

Mina tår tycker inte om kyla.

Vi tog sparken ut på isen.

Mannen drog pulka med fiske grejer..

Fina spår i snön.


Men fisken var inte hungrig.

Och jag bara frös.

Mannen har ett mycke större tålamod när det gäller fiske.

Han anser att varje minut som går har man kommit en minut närmare den stora fisken..

Men jag vet inte!


Jag tog en lång promenad för att hålla värmen.

Nja kanske inte så lång men gick och gick runt hålen..

I en timme!

Vågade inte gå så långt på isen..

Det var verkligen jämn grått hela dagen!

Tillslut  gjorde vi en brasa och den värmde gott.


Äntligen kom fisken!

En gädda.

Han fick simma tillbaks till sina kompisar..


Det känndes betydligt bättre när vi äntligen fick fisk.

Det var en trevlig dag på isen.
Fast det var kallt.
Nu sitter jag här illröd i ansiktet.

Det verkligen känns att jag varit ute hela dagen, en skön känsla!

Nu ska jag krypa ner i soffan och titta på nån gammal serie på tv.:)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards