Alla inlägg den 16 december 2008

Av Maria - 16 december 2008 23:00

Idag tog vi in granen.

Brukar vänta lite närmare jul.

Men eftersom barnen åker redan på fredag så blev det så i år.


Det låter ju mysigt, jul musik som spelas och granen som ska kläs.

Men nu var det ju att det var mest jag och mannen som stod för pyntningen.

Sonen var med en stund.

Sen kom han på att det var tid kvar på spel tiden idag.

Så han hamnade framför datorn.... 

Tonåringen höll till nere i sitt rum, som vanlgt.

10åringen slappade och kolla på tv.

Allt detta medans jag njöt av att klä granen.

En sån där som man skulle kunnat hittat i skogen.


Sne och inte så jämna grenar och perfekt!

Nu är den köpt,men bojkottar kungsgranen i år!


Av Maria - 16 december 2008 20:17

Av Maria - 16 december 2008 08:42

Mannen fyller jämt nästa år.

Det ska firas med stor fest på nyårs afton.

Nu bara två veckor innan vet jag inte om riktigt allt är under kontroll..

Jag tycker om att ha lite koll, även att planera.

Listor är en kär vän till mig.

Medans mannen tar allt mest som det kommer.

Tar en dag i taget.

Som det så fint heter...

Våra vägar kan krocka ibland.

Nu med festen har det blit så.


Nu känns det mycke bättre, än för någar veckor sedan.

Mycket är ordnat men det tog sin tid.

Efter mycke tjat och gnat från min sida fick jag rannsaka mig själv.

 Är det nödvändigt med allt tjat??

Jag blir irriterad och mannen lika så.

 Om vi inte skulle varit ilag så hade han haft fest ändå, utan mitt tjat och det skulle blivit jätte bra.

Så jag har verkligen försökt att dämpa mig.

Men inte alltid så lätt.

Tycker ju att han behöver en spark i rätt riktning ibland. :)


Ska sätta mig ner med bords placeringen idag. 

Det är ju något som jag tycker är roligt.

Ska komma på nå bra ideér.

Om det är någon som har några är jag tacksam för råd!


De ska gå i svart och gult, mannens favorit färger...



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards