Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 9 december 2008 19:03

Är så himla trött..

Bruka hoppa upp ur sängen när klockan ringer.

Nja kanske inte hoppa upp men det brukar inte vara nå problem att komma upp.

Men nu snoozar jag.

Jag som är allergisk mot det!  

Sen på jobbet på lunchen somnar jag alltid en stund.

Inte nån lång stund för jag har bara en halv timme och så ska jag hinna äta. 

Men somna, det gör jag.


Skulle behöva ett jul lov.

 Men jag jobbar hela julen.

Det gör inte så mycker eftersom inte barnen här.

Kanske skulle bli lite sjuk, bara lite..

Så man orkar lite och inte bara sover.

 Mannen är förkyld kanske han kan smitta mig :)


Nej, det är nog ingen bara idé.

Blir så himla fattig då!


Idag har jag slagit in lite av helgens jul klappar. 

Hittade ett sånt fint papper.

 Fina änglar



Sen var jag nere i kaos källaren och rotade runt och hittade en påse med stjärnanis.

Då blev jag glad, iband behövs det inte så mycket.

 Så en julgrupp som doftar lakrits. det kan inte bli bättre.

Älskar lakrits!




Av Maria - 8 december 2008 19:16

Känner mig utan ideér idag.

Har försökt med mycket.

Påbörjat projekt men inget blir bra!

Blir så ibland.

 Då måste jag bara  att inse, det blir nog en bättre pyssel dag imorgon.


Så jag tänkte visa två av Syster ysters fina skapelser..


Jätte fina byxor till lilla o.

Underbart mönster.

Själv är inte att sy min grej.

För mycke mäta och passa och sånt för min smak...  :)


Ett förkläde.

Modellen ville inte riktigt vara med, så blev bara en bild bakifrån.

Av Maria - 7 december 2008 19:32

Här kommer bilder på kvällens pyssel..

 Får varje år en kalender från mitt fackförbund.

 De är inte så snygga, så jag brukar göra om dem lite.

Så det syns att det är min.



Några fler strutar.

Kul att göra!


 Några julkort, tror Fruttis gillar dem ;)


Av Maria - 7 december 2008 15:26

Har varit i Örebro med mannen öven helgen.

Har lyxat till det med två hotell nätter.

 Jätte trevligt.

Vi brukar åka i väg en gång om året och jul handla och bo på hotell.

 Det är en välldigt bra tradition.

 Den här gången var vi endast i centrum och handlade, inga köpcenter.

Är så glad för det!!

Blir lätt hysteriskt och jobbigt.

Nä, stan var 100 gånger bättre.


Då kunde vi även slinka in på nån pub och ta en öl och vila fötterna.


Men nån vidare  jul stämming kände jag inte av.

 Bara grått och inte en enda snö flinga.

På råhuset hade de gjort så fint.

Jul kalender i fönstrerna!!


Väl hemma var det ännu mer snö än när vi åkte, mysigt!


Här kommer lite jul insperation:

                                                  
                    

Av Maria - 5 december 2008 11:33


En kär vän och hennes söta dotter lilla a (fast snart stora A).

Var förbi på fm på  lite fika.

Lilla a är en av mina bästa pyssel vänner så självklart åkte pyssel sakerna fram och täckte hela köksbordet..

Precis som det ska vara när det är pyssel,tycker jag.


toa gubbe gjord av lilla a


En söt piprensar ängel. Gjord på samma sätt som änglarna i stål tråd.

 Den här gillar jag jätte mycket!

Ska nog också göra en sån :)


Sist kåpade vi ihop några påsar som sakerna fick ligga i när de for hem! Himla praktiskt!

Av Maria - 5 december 2008 09:01

Så tyst så tyst.

 Alla barn har åkt till skolan och sen till sina andra föräldrar..

Som människa anpassar man sig väldigt bra  på förändringar..

Att bara ha sitt barn hos sig varannan vecka är ju en mardröm.

Att inte kan träffas varje dag.

Prata öga mot öga, gosa, kramas allt det där som man tar för givet.


 Men på något sätt och med tidens hjälp så fungerar det bra.

 Min situation är ju inte på nått sätt unik.

 Det är ju enormt många familjer som lever varannan vecka med barn..

Men att komma till ro med det och inte längta ihjäl sig, det tar tid.

 För mig tog det väldigt många år.

 Och även nu kommer det perioder då det är jätte tungt..


Det är lite som två skillda liv.

 Ena veckan är det som det var innan jag skaffa barn..

Lite mer ta dagen som den kommer, inte lika mycke måsten.

Den andra veckan är jag en förebild och ska ta hand om andra människaor. Varar vuxen!

Självklart så är jag alltid mamma och alltid finns tillhands för min son.

Det spelar ingen roll vilken vecka det är i kalendern..

Vill ju aldrig sluta att vara mamma.

Men vardagen ser mycke olika ut.



Av Maria - 4 december 2008 22:13

Gjorde några strutar jag tycker mycket om..

Hoppas ni gillar dem också!

Med en liten blomma i...

Några polka käppar som frestar...

Av Maria - 4 december 2008 20:26

I dag var det dax för pepparkakorna!

Gott och kul.

 In i ugnen..




Jag ville försöka att göra husen alldeles själv men insåg mina begränsningar..

Tycker att resulaten blev mycket fina!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards