Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 3 december 2008 19:23


När vi gjorde iordning på pojkarnas rum på övervåningen blev det nya dörrar.

 Det drog med sig att hallen där uppe också blev ett renoverings objekt.

Nu har det stått så i ett antal månader.

Har varit och kollat på färg och målat lite för att kolla färgen.

 Men nu har det stannat av lite...

Tänkte också fortsätta måla ner i trappen där det nu är kaffe latte eller sand eller vad färgen heter? 

Jätte fint när jag målade men nu är den så tråkig!

Har prov målat med nån bruten vit, är inne i en vit period (endast inredning).

 Eftersom vi är ganska trångbodda i vår trea, iaf varannan vecka.

Så skulle det kännas ite större med ljusa väggar.

 Men det mer för xtra arbete eftersom dörrfoder och lister inte är målade på ett många år.

Så detär inte vita längre utan gula!

De ska väl slipas, spacklas och målas.. STÖN

 Pojkarnas rum är iaf jätte fina. De har bestämt färgerna  själva och jag är också jätte nöjd.

Sonen ville först ha svart säng men tyckte den blev för svart!? Så jag målade om den i blått.

 10 åringen valde vita väggar och svart säng. Man kan se att det är en lite äldre kille som bor här!







Av Maria - 2 december 2008 21:55


Nu är jul kalendrarna äntligen klara.

 Lite sent men jag är nöjd.

Blir alltid lite för dyrt.

Tänker alltid att nästa år blir det inget.

Men det är så roligt att fixa iordning och sen få se deras glada miner :)

Sonen har fått en sån fin som hans mormor broderat.

Bonus barnes paket har jag bundit fast på siden band.


Idag har det snöat hela dagen och nu är det underbart vackert ute..

Nu myser jag verkligen.

 Hoppa att snön får ligga kvar en stund nu.

Det har blivit lite pyssel.

Framför tvn.

Desperata hemma fruar, inte en favorit men det funkar..

 Hade kvar lite mossa som jag plockde i skogen här om dagen.

Det blev denna hjärt krans.

Vet inte vart jag ska ha den.

 Kanske får ligga på en bricka med några block ljus.

Kanska på nån vägg inne, eftersom ytter dörren redan har en krans på sig.

Jag får se...

Av Maria - 2 december 2008 19:58


Varför är det ofta så att när man pratar om tv så är det negativt?

När jag berättar för folk att jag älskar att se på tv.

Kollar det ofta snett.

Men jag gillar det verkligen!

Kanske lite veklighets flykt, avkoppling.

 Men ack så skönt.


Att slö titta på egentligen ingenting, zappa mellan kanalerna..

Sen hittar jag nått som verkar intressant, då kan jag börja kolla fastän det kanske redan gått en timme av filmen eller programmet.

Det gör mig inget!

Verkar det bra så tittar jag så enkelt är det.


Sen finns det de där serierna som har gått i hundar år!

Känns det som om iaf.

De som det inte gör nått om man missa  en månad eller två.

Jag hänger enkelt med ändå.

Ibland kan det vara kul att följa dem och ibland orkar jag inte med när tex ett bröllop har pågått i ca 10 avsnitt..


Filmer däremot funkar inte lika bra.

Kan komma på mig själv att när jag tittar på film och det blir lite tråkigt eller för pinsamt eller för drygt.

 Då byter jag kanal en stund..

Det gör jag när jag ser på tv.

Sen efter en stund så zappar jag tillbaks!


Men en film som jag senast och gillade var Sex and the city.

 Blev så kär när jag tittade på den.

Inte i filmen utan i mannen. ..

Så jag gick ut och köpte 10 röda rosor till honom :)


Kanske inte riktig normalt men vem vill vara normal??

Min älskade tjock tv.



Av Maria - 1 december 2008 10:50

Efter att kört barnen till skolan gick jag ut i skogen.

Var på jakt efter dekoration till trappen.

 Hittade mycke fint.

 Passa på att skräpa ner när mannen inte är hemma.

Ska städa bort alla bevis senare.

Efter lite knåpande och fixande och trixande blev det en krans och en dekoration i kruka.


Den är gjord av blåbär och lingon ris. En stomme av ståltråd och lindad av fiskelina. Tre hjärtan fick bli pricken över i, de hittade jag i en liten låda när jag letatde runt..


Precis när jag var klar så började det att snöa!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards