Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 12 april 2009 15:07

Hade en tanke om att få fina påsk ägg.


Lite fina löv.


Inlindade med en nylonstrumpa.


Ner i kokande vatten.


Med en stor skvätt gul färg i vattnet.




Resultatet blev inte riktig så bra som jag hoppat på.

Men nu har jag iaf provat..

Av Maria - 11 april 2009 13:19

Har provat att göra Leilas muffins.

Jag hade inge sirap som det stod i receptet, men det blev super gott ändå!

Sen använde jag ljus choklad eftersom det var det jag hade hemma..



2 ägg

2dl socker

1tsk vanilj socker

50g smör

0,5dl olja

1dl sirap

2dl mjöl

1dl kakao

1tsk bakpulver

1nypa salt

100g mörk choklad


Vispa ägg, socker, v-socker.

Smält smöret, häll i olja och sirap.

Blanda med äggsmeten.


Blanda mjöl, kakao, bakpulver och salt.

Vänd ner i smeten.

Hacka choklad, smält i vatten bad.

Blanda i smeten.


Grädda i 175 grader i ca 15 minuter.

Garnera med grädde.


Ha gärna en sötnos som vill slicka av grädden!

Det hade jag :)

Av Maria - 10 april 2009 14:32

Planterade lite blommor i påskens tecken.

Var bortbjuden och kul att ta med sig nått lite annorlunda..




Av Maria - 9 april 2009 16:48

Av Maria - 8 april 2009 08:37

Sonen hade med sig en kompis från skolan.

Den ständiga frågan dök upp: Får vi spela??

Solen skiner och det är underbart väder ute..

Så svaret de fick var Nej!


Det blev inte så mycke protester ändå.

Utan de fann sig med det svaret.


Sen blev det tyst.

Jag hittade dem inne vid bordet, jag hade försökt att pyssla lite tidigare. Utan framgång.

Men nu satt de där, två 6 åringar mitt inne i ett pyssel stimm..


Underbart att se!

 Det blev pyssel i påskens tecken.

Några kort.



Korgar man kan fylla med ägg eller vad man vill!


Av Maria - 7 april 2009 09:05

Bloggen har förvandlats från en glad och pyssslig blogg.

Till ett maraton av sjukdom och depp...

BLÄ!!


Så himla tråkigt, men det är väl bara för en stund.

Några månader av mitt liv, är inte så mycket.


Var iaf in på operation igår igen.

Slangen är kvar..

Fick komma hem samma dag, hel lycklig för det!

Men sliten är jag, det ska jag inte ljuga om.


Men på något sätt känns det som att jag vill passa på att göra saker när jag är någolunda pigg.

Tänker hela tiden att snart blir det värre.

 Då kan jag inte hjälpa till här hemma.

Så jag gör extra mycket nu om jag inte kan sen...


Så det blir nästan att jag gnessar med här hemma och håller undan dammråttor och disk mer än i vanliga fall.

Kanske har blivit en mer ordningsam männinska med det här.

Kanske mer vuxen :)


Haha kanske är på tiden!

Av Maria - 4 april 2009 20:18

Nu är det som det ska, hela ligan samlad.

Har njutit av dagen med choklad från åre och strålande sol.

För ett ögonblick glömmer jag den där slangen som sticker ut ur ryggen!

Av Maria - 3 april 2009 16:58

Tog en promenad med kameran som sällskap.

Fottade massa vårtecken...


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards