Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 11 december 2009 21:55

Snöön är härSnö som knarrar under skorna när man är påväg till pulka backen.

 

Änglar gjorna i snön.

 

En snö häst på en vit gräsmatta.

 

Av Maria - 9 december 2009 22:05

Tv´n är nått jag gillar mycket, mycket!.

Många kanske tycker att det låter super fånigt!


Men så  är det bara!


I    Tv

Av Maria - 9 december 2009 20:33

Jag tar gärna den enkla vägen.

 

Därför griljerar jag "bara" skinkan till jul.

 

Det är super gott och går verkligen super fort!

 

 

Sugen på julens först skinkmacka spatserar jag in på affären.

 

 

Ut kommer jag med en skinka som kräver timmar av förberedelser..

 

Hur kunde det gå så fel?

 

 

Ivrig och super sugen på grisrumpa..

 

 

Min första tanke är att ringa till mamma, självklart.

Vem kan annars hjälpa mig ur denna knipa?!!

 

 

Nu är skinkan klar, tror jag.

Ska "endast" griljera.

 

 

Längtar efter min skinkmacka...

 

Av Maria - 8 december 2009 21:59

Det där med att decupera kulor gick inte alls som jag hade tänkt mig.

Så jag fick prova nått annat ist.


Det som jag själv blev allra mest nöjd med var mina kurbits kulor.


  

Av Maria - 6 december 2009 15:41

        

Av Maria - 5 december 2009 19:20

 


Nu har jag iaf köpt nya kulor som jag ska prova att decupera.

Systers idé.

Jag orkade inte gå ner i källaren för att leta på de gamla, så jag käpte nya ist.


Får se hur det går!

Av Maria - 5 december 2009 19:04

Vi har som tradtion att ta in på hotell och jul handla.

Bara jag och mannen.


I år kombinerand vi det med en Winnerbäcks konsert.


Mannen är den som har fått upp mina ögon för Lasse. 

Och med det så är han lite mer påläst..


Själv tyckte jag att det var bra, medans mannen såklart bara älskade den.


Han blir så kär när han hör den där den där "rätta" låten och det händer ganska ofta.

Det gillar jag såklart!


Det bästa när när han sjunger med Lasse i mitt öra, bara för mig.

Det är kärlek det.


        


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards