Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 11 augusti 2009 19:01


Att åka bort till vänner utanför kommun gränsen kan vara väldigt skönt!

Dels för att det verkar som om min stor fobi att åka bil när jag inte riktigt vet vägen är borta.

Och dels är det bara skönt att komma iväg!


Att prata om allt som har hänt, om tankar och känslor.

Få in lite nytt "blod i sina ådror"...

Att växla tankar, få nya vinklar.


Man fastnar ofta i sitt tänk om det mesta.


Precis som med matlagning, samma mat.

Vecka ut och vecka in.

Men när man blir inneboende hos vänner några dagar snappar man ofta upp nån bra idé!


Sen kommer det som nästan är bäst med att åka bort, att komma hem igen! :)

Av Maria - 8 augusti 2009 22:51

Det är ett så innerligt prat om vädret jämt.

För varmt, för kallt, för mycket regn eller för lite.

Aldrig eller sällan är det någon som har en kommentar om att vädret är perfekt!

Jo kanske i en dag eller två sen är det för nått. 


I dag var det mycket väder och helt underbart! :)


Av Maria - 7 augusti 2009 22:06

 Sonen är en riktig sten samlare.

Här hittade han ett svart hjärta!


Sen hittade han även ett vitt hjärta!


En  lyckad strand dag.

Av Maria - 6 augusti 2009 11:22






Av Maria - 5 augusti 2009 13:38





Av Maria - 4 augusti 2009 10:11


Nu sitter jag här vid datorn med min påtår, som vanligt.

Jag har lagt på mig slöa vanor eller ovanor..

Var ju inte så värst pigg på att jobba ihjäl mig innan stenen kom.

Men några månader av sjukskrivning har fått mig bak i utvecklingen.

Sover inte lika länge som tonårstjejen, men det gör nog ingen ;)


Att börja gå upp före 6 för att hinna till jobbet känns mycket avlägset.

Men förhoppningvis är den tiden här snart.

Jag har fått lära mig att jag aldrig ska bli hemmafru.

Det är helt enklt inte min grej!


De på jobbet kommer nog få det tufft när jag kommer tillbaks.

Om jag ska ta igen för all förlorad tid! ;)


Idag är det 2 veckor kvar tills jag blir inlaggd på sjukhuset för operation!



Av Maria - 3 augusti 2009 12:08

Av min snälla syster fick jag en makeover av altanen i present.

Jag hade rumsarrest, för att inte se vad som hände.

Men med både dator och tv på rummet gick det utan problem! :)


En vacker bänk, med många sittplatser.

Vimplar i makisen.

En mysig hörna.


Jag är helnöjd!


Syster var ganska trött efteråt!

Av Maria - 2 augusti 2009 20:19

Med både gott för mage och öga!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards