Alla inlägg den 11 september 2009

Av Maria - 11 september 2009 08:45


Det är djungel..

Har googlat på vad man ska och inte ska äta vid njusten, vill gärna inte gå igenom det här ännu en gång!

Många sidor finns det, många råd.


Från sjukvården  har jag inte fått någta instruktioner alls.

Eftersom det inte finns nåt riktigt svar varför vissa får stenar i njuren.


Det finns olika sorter av stenar, jag vet inte vad jag hade för sort.

Så jag bara läser ALLT!


Det jag inte bör äta, är det som jag nästan bara det jag äter idag.

Många skriver om att när de provar LCHF-dieten ökade besvären med njursten.

Jag har ju själv provat Gi-metoden i samband med mitt stora anfall.

Man vet ju aldrig, men det kan nog ha inverkat..


Högt protein intag ska man undvika.

Jag som tyckte Gi-metoden passade mig perfekt, älskar kött!

Speciellt en blodig kött bit, men nu ska jag väl försöka undvika det.

Kolhydarter är inget som jag gillar så värst mycket.

Klarar mig fint utan pasta, potatis och ris..

Men det kan man äta.


Lakrits och salt överhuvudtaget kan också påverka.

Sura frukter som rabarber, jordgubbar är också på nej listan.


Hur ska jag kunna leva utan lakrits??

Min stora last här i livet!


Fett ska man också undvika och är också nått som ofta dykt upp när jag letat på kostråd.


Så vad finns det kvar att äta ?


Det är bara att lägga om kosten helt.

Men det kanske är nått bra, klart det är!

Kanske kan tappa några kilon och slippa fler njustenar.


Det vore ju perfekt!   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards