Alla inlägg den 22 november 2008

Av Maria - 22 november 2008 21:37

Läste en pyssel tidning och då såg jag så fina lådor..

Men när jag läste att de skulle grundmålas, tänkte jag slå ihop tidningen!

Det är som när man läser ett recept och så känner man inte igen en ingediens. Då bläddrar jag bara vidare.

Jag tycker att det ska vara enkelt men resultatet ska kännas gediget...

Inte alltid enkelt!!


Jag struntar iaf att grundmåla och tycker resultatet blev bra...

före...


Efter..

Perfekt att lägga jul karamellerna i när man ska bort.



´

Hade en tanke att jag skulle ställa askarna som bords placering vid nån fest och även fylla dem med nått som gästerna skulle kunna ta med sig hem.. När det festen bär av är en annan fråga :)


Nu börja mín son tappa intesse för Bolibompa. Men jag vill gärna titta på Philo fix (eller hur det stavas)

Det är ett pyssel program med många ideér.

Här om veckan gjorde hon tråd bollar.

 Enkelt och snyggt!

Så jag provde med rött band..


Kladdigt


Mycke kladdigt


Får se resultatet imorgon när det torkat!!


Av Maria - 22 november 2008 17:19

 



Ett glas röd vin var det som mötte mig i dörren när jag kom hem, gott. Skönt att bara varva ner..

Svart när jag åkte och svart när jag kom hem. Och en underbar måne imorse, skönt när det är alldeles stilla och lungt och knappt nån trafik.



Tror jag sparar att lacka bordet..

Tar det en annan dag.

 Det finns ju kvar! Men det vore ju kul att få upp det men det blir ju fortfarande kul om det blir om några dagar :)


Tar nog fram pyssel lådan ist och låter fantasin flöda.

 Jag tycker det är skönt att det känns ok att börja jul pyssla.

Har väntat ett tag nu!!


Snart dax att börja med julkorten, täkte att i år ska barnen få stå får kreativiteten. Måste köpa in lite mer papper.

Stämpla däremot har jag en uppsjö av. Min stora last just nu, det är så roligt och finns så mycke olika saker man kan använda de till!





Av Maria - 22 november 2008 06:06

Är på väg till jobbet. Medans mannen ligger uppe och sover.

Jag är ändå glad att slippa jobba 7-16 varje dag. Det är himla skönt att få sovmorgon ibland och att vara ledig mitt i en vecka kan kännas gudomligt. Att bara få strosa i affärer i lugn och ro. Utan att det är full packat med folk.

 Jag är en morgon människa mer än en kvälls människa. Ibland är det bara så skönt att gå och lägga sig..

I natt var det svårt att sova. Att mannen snarkar har jag lärt mig att leva md. Det funkar bra. Knepet ar att somna först! Men efter en kväll ute med gott att dricka är det som att snarkningarna fördubblat sin kraft... Och tar över den kropp de lever i!



Katten Fruttis är uppe och strosar med mig. Hon ligger vid ett projekt som har kommit av sig lite.. Målar om ett bord. Ska nog försöka att lacka bordet nån gång när jag kommer hem så jag kan ställa tillbaks det. Kan tänka mig att snart är det nån som irriterar sig på att den ligger i tv rummet..




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards