Alla inlägg den 25 november 2008

Av Maria - 25 november 2008 20:03


Idag har jag varit ledig och egentligen inte gjort nått.

 Jo, pysslat såklart,tvättat och diskat så mannen blir glad :)

Sen när han kom från jobbet var vi och köpte de första julklapparna, kul! Jag har gjort några egna men de här är det första köpta!

Härlig att julen närmar sig.


Det här med tovnig tyckte jag mycket om, så det har jag pysslat med idag igen..


 

Flugsvampar passar bra till jul.


Och nu ligger snön på marken, hoppas att det kan få ligga kvar. Jag gillar verkligen snö. Allt härligt man ska hitta på när det är snö ute.

Mitt barnasinne kommer verkligen fram.

Snö änglar, gubbar och lyktor.

Pumpan på trappen har förvandlats till en liten snö man.

Riktigt fin med snö kläder.


Av Maria - 25 november 2008 11:19

På begäran ska jag visa bilder på några tavlor jag tillverkande för ett tag sedan.

Har länge varit super trött på mitt vardagsrum.

Då allt bara är gult..

Gula väggar, gula möbler och gult golv....

Allt bara smälter ihop!


Hade ett infall för ett tag sedan.

Då jag i ren frustation plockde korgen full med målargrejer på affären.

För att på ett snabbt sätt bara måla över allt.

 Men insåg på vägen till kassan, att det kommer aldrig bli bra.

 Känner mig själv alldeler för väl.

 Hade nog inte orkat att spackla över hålen och maskera är ju sååå tråkigt...

Resultatet skulle blivit sämre än vad det var från början.


Det vara bara att gå tillbaks och lägga allt på sitt ställe igen.

 Glad för det, nu i efter hand...


Så ist blev det några nya tavlor. Fick några fina tapet bitar av en kär vän (tack) och satt igång att måla gamla ramar.

Väggarna är fortfarande gula men mannnen  ska hjälpa mig att ta tag i det och han är mycket mer noga. :)


Av Maria - 25 november 2008 08:42

Igår var det pyssel kväll med glögg, pepparkakor och jul musik.

Riktigt mysigt!

När jag irrade runt i affären så hittade jag ädelost wiskey.

 Jätte gott på kakorna!

Några goda tomtar finns det alltid plats för..

MUMS!!

Min kära vän som jag skulle pyssla med trotsade snö och vind. Kom pulsande med glatt humör.

 Men idéerna kom inte lika snabbt. Inte alltid lätt att pyssla på beställning. Men efter att ha gått igenom varge jul tidning jag hade, kom insperationen.

Själv fick jag den från vännens alldeles underbara tofflor/strumpor

Med halk skydd under! :)


Hjärtan blev kvällens tema för mig.

Började med stomme av ståltråd, pärlor och slutligen lintråd.




Vännen bestämde sig för jul kort.

 Här är några av resultaten. Jätte fina bilder med gammeldags jul.





Själv följde jag hjärt temat. Nu med tovning.



Del blev några bollar också av bara farten! Det var mycket enklare än vad jag trodde. Precis vad jag gillar.

Snyggt och enkelt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards