Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 14 oktober 2009 22:30

Jag har inte tänkt blogga medans jag är borta.

 Men har lagt in några som kommer upp undertiden jag är borta.


Min förhoppning att det ser ungefär ut så här där jag är..

  


Men oro er inte.

Jag badar och njuter så mycket så det räcker åt er också.

Cool


Av Maria - 13 oktober 2009 22:15

Resväskan är bytt till en större variant.

Resfebern är kommen..

Pass, pengar och pijetten är ner packat.


I morgon bitt så drar vi till solen.


Vi syns!

Av Maria - 13 oktober 2009 11:08

Har lite svårt att komma igång med packningen.

Måste även tvätta, städa, hämta pengar och fixa.


  

Vill att det ska vara fin och städat när jag kommer hem.

Bara släppa ner väskorna i hallen och njuta att vara hemma!


Så vad gör jag för att komma igång?

Jo jag ringer till syster yster.

Har en förmåga att irra runt och fixa och trixa när jag pratar i fonen.

Sen när jag lägger på har jag fått jätte mycket gjort!

Perfekt.


Vem ska jag ringa nu??  Flört



Av Maria - 12 oktober 2009 19:03

Nu har jag jobbar 6 arbetsdagar.

Men nu har jag semester!


Det blev bara ett gästspel, irrade mest runt på jobbet.

Sen när jag precis tyckte att jag fått lite ordning på mina arbetsdagar är det dax för semester.

Men jag klagar inte.


Två veckor i Thailand känns inte helt fel!

Hela familjen sticker, bara lilla Futtis hemma som får hålla ordning på hemmet!

  

Nu skriver jag packnings listor för fulla muggar.


Har inte resfeber än men det ska väl komma.

Alltid härligt med lite fjärilar i magen.. Glad

Av Maria - 10 oktober 2009 18:51

Idag känns det som söndag.

För mig har söndagar en underbar känsla av lugn.

Att bara vara och njuta.


Idag är det söndag.

En söndag utan irritationen att man ska jobba i morgon..


  

Detta är vägen til stugan.


 

Älskarinnan (båten) har fått ett eget bo att spendera vintern i.


   

Sista bilden på blommorna, även de får vila till våren.


  

Sonen gungade i hängmattan en sväng.

Sedan fick den åka in i boden.


Vattnet var spegelblankt!


   

Morötterna blev mini morötter, underbart goda!


  

Metning utan ett endaste napp.


  

Körv grillning.


  

Körv.


Av Maria - 9 oktober 2009 21:56

Jag trivs så bra på jobbet.

Har så underbara arbetskamrater!

Det är så skönt att vara tillbaks.


Och  att höra flera dagar i följd att det är så kul att se mig!

Att jag är tillbaks!

Att få kramar från människor som är glada att se just mig.

Människor som jag inte igentligen är så bundis med..


Det är bara underbart!


Kanske ska vara borta lite oftare..

Eller inte! Flört

Av Maria - 8 oktober 2009 18:12


Det känns det så hopplöst när det bara är gnäll, bråk och tandagnissel på morgonen...

Pojkarna vet precis hur det ska reta varanndra på bästa möjliga sätt.

För att få ut bästa möjliga resultat..


Sen på kvällen är de som de bästa vänner.

T.o.m gaddar ihop sig när jag och mannen tillrättarvisar nån av dem.



Det är väl så att bråk och sedan att bli sams  gör att man kommer närmare varandra.


  



Av Maria - 7 oktober 2009 10:35

Jag är inne på tredje dagen med 10000 steg på stegräknaren.

Inte riktig idag men är på 7000 nu så jag är inte orolig.


Är nöjd med mig själv.

Krävs lite jobb för att få hop stegen, med inte alls för jobbigt.

Lagom för en sån som mig.. ;)


Men nu sitter jag här vig datorn med en påtår med kaffe.

Poppar Winnerbäck och bloggar..

  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards