Alla inlägg under oktober 2009

Mys

Av Maria - 6 oktober 2009 09:19

När jag stiger in genom dörren och tar av mig mina skor.

Åker mina sköna tofflor på.

Det blir varm och skönt och höst, vinter..

Det blir mysigt..


Sommaren är underbar på sitt vis.

Men det är nått speciellt när kylan kommer!


  

Av Maria - 5 oktober 2009 19:24

Hösten är så vacker och kvällarna så mörka och mysiga.

Inte lika kul med minusgrader på morgonen och regn på dagarna. Obestämd


  


Men än så länge har jag klarat mig från att skrapa nån bilruta.

Ganska säker på att det kommer snart!


Visade tidigare bilder på min Robin Hood.

Här kommer på Karate kid!


    



Av Maria - 4 oktober 2009 19:12

Det finns ju så många olika dagar.

Idag så är det kanelbullens dag.


Jag letade och letade efter bilder på kanelbullar i mina album.

Tycker ju att jag borde ha en eller två bilder på nått bullbak.

Fotar ju ganska mycket!


Men icke.

Något  bullbak har jag inte haft idag heller.

Så inget nytaget foto att lägga upp.

Bullarna från affären är uppätna och bara pärlsockret skvallrar om att de funnits..Flört





Av Maria - 3 oktober 2009 21:40

Är riktigt nöjd med första dagen på jobbet på över ett halvår.


Allt gick fin fint, fast jag irrade runt och blanda ihop alla tanter..

Men de ser faktiskt ut som enäggs tvillningar allihop.

Grått permanentat hår och alla letade efter sitt rum. Glad


Nej så illa är det kanske inte, men det kändes så ikväll. 

Nu sitter jag här med ont i fötterna och glad.



På min nya mobil har jag hittat en stegräknar fuktion.

Super bra!

Nu ska jag tävla mot mig själv.

Inga hissar eller genvägar här inte.

Hoppas det håller i sig mer än en vecka..

Mina projekt känns ofta kul i början sen, inte lika kul.

Här ska räknas steg!


Av Maria - 3 oktober 2009 10:23

Klart att killen också blir på pyssel humör när hans mamma är det.

Det är ju så mycket roligare att pyssla tillsammans. Skrattande


        

Av Maria - 2 oktober 2009 08:59

Klart attt tjejen ska ha en personlig almanacka.


  

Både hon och jag blev nöjda!

Av Maria - 1 oktober 2009 17:18

Är så nöjd med mina nya kuddfodral som jag själv har sytt.. Tungan ute

Har länge irriterat mig på ordningen i soffan och i hela vardags rummet.

Mycket kuddar, men alla i olika färger och mönster.


Och vips lite nytt tyg och symaskin på högvarav, blev det super.

Även så satt jag upp lite ny-gammla gardiner i fönsteren.


    

Kan ju bra hoppas att den här energin håller i sig!

Av Maria - 1 oktober 2009 11:41

Som jag tidigre skrivit om har vi i familjen fått en ny data hörna.

En garderob som fick ett nytt liv.

Mannen fixade till den och det blev super bra.


Men det där siste finliret har inte blivit av.

Med min nyfunna ork och insperation är det nu klart.


    

Med vit färg på ramar och annat.


  

Snyggt papper inramat.


    

Med ett snyggt tyg hänganes på väggen.


  

Där kan man lätt stuva undan saker som man inte vill ska synas...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards